2015. január 25., vasárnap

Newcastle & Tynemouth - képek

Végre egy instant blogpost, sok kép, kevés szöveg. :)

Ezen a hétvégén végre 5-7+ fok felé kuszott a homerseklet, melyhez nagyjabol napsutes tarsult, és csak bizonyos helyeken volt a szél zavaró, így végre nekiallhattam jatszani az igazi kinai turistat. A terv az az volt, hogy elslattyogok a varosban a metorhoz, kozben fotozgatok, elmetrozok a tengerpartra (valojaban hév, de errol majd kesobb) ott van egy varrom, megnézem, kompozok 1et a folyo tuloldalara, majd metroval vissza a varosba. Ez a tura, ahogy fb-on is jeleztem, egy egesz naposra sikerult, rendkivuli mod kitikkadtam... Jo nagyot jártam, és még vasárnap is hozzátettem egy kis távot. :)

Rengeteg kép keszult, parat kivalogattam, a bejegyzes aljan lesz két link, akit érdekel a városkép, az megnezegetheti őket.  Egy pár képet beemeltem ide a bejegyzésbe, amihez egy bekezdesnyi eszrevetel, vagy story tartozik.

 A fő belvárosi találkahely, Grey's Monument. Akit érdekel ki volt ez a Grey, nyugodtan keressen rá. :D Nincs link.



 

Folyoparti panoráma, a Tyne hidak, és környékük

 egy ingencsak jol sikerult panoramakép


 II Queen Elizabeth metro bridge - csak a metro jar rajta (+jobbrol a hotel, amiben vagyok)

 High Level Bridge

 Tyne híd

Millennium bridge


Na ennek a feher hidnak az az erdekessége, hogy az also, ketsavos (bringa+gylaogos) részét fel lehet hajtani, ha jon valami nagyobb hajo.



 The Sage - avagy a newcastlei cet alias bálna. Zenei koncertek, tökeletes akusztika (allitolag)



Jol elfér egymás mellett az egyhazi, a régi angol, a kínai, és a felhőkarcolós építészeti stílus is. :D




Van itt kérem kínai negyed is, ami igazabol ezzel az izével kezdődik, es egy utca tele keleti éttermekkel.

 

Na ez egy kulon pont lesz. St James park, mindenhol ez a felirat fogad fekete fehér csíkozás kozepette, borsozott a hátam, pedig nem vagyok focibuzi: "The home of Newcastle United Football Club". Anglia 3. legnagyobb stadionja.

  Még egy kis belváros

  





  Egy kis park a St James stadion arnyekaban igazi altalam kacsának hívott madarakkal

Igencsak szelíd kacsák, kb meg lehet öket fogni. Egy kis hulyegyerek jol be is rugdosta az egyiket a csonakazotoba (epphogycsak kimászott a kacsája), az apja meg olyan pofont dirrentett neki orditva (marmint a gyereknek), hogy csak lestem. :D

  Volt arrol szo korabban, hogy hogyan lehet egy rooftop bar felett híd. Nahát így:





No és akkor jöjjön a közeli, tengerparty Tynemouth azaz tajnaszáj települése, valamint North és South Shields.

Piac a vasut akarom mondani metroallomason

Angol kisvaros

 várrommal ahova a belépo 4.8 tized font, nem csalás, nem ámítás, mindezárt cserébe jol szét lehet nézni, és elvezni a soha el nem álló szelet.

Első képem az északi tengerről



 



Ez a hajó egy gyalogoskomp, amit parkoláskor nem kötnek ki, sosem lattam még ilyet, pörgetik a motort, hogy egyhelyben maradjon (tuti volt 15 perc mire mindenki le és felszállt). "Van péz lóvéra", ez a junájtid kindom!

 

Ez már South Shields belvárosa, a metro végallomással egyetemben
 
 
No és akkor a két link a 2 mappához
 
Judittal pont azen nevettunk, hogy "ő a salzburgi 6kor kelünk, mert sok minden be van tervezve" c. túra óta tudja, hogy milyen tempoban szeretek turistaskodni. :) De a sracok is emlékezhetnek, hogy anno elöször párizsban hogy nyomtuk a dolgot. :D Ha valaki kijon neadjisten latogatoba, és nyugodtan, setalva, nyugodtan kajalva, nem koran kelve akar nezelodni, akkor azt mondom, hogy uerre a körre két napot rászánhat. Talán még 1-2 dolog belefér majd. :D